Co dělat před spaním? Inspirujte se u úspěšných lidí!

Zamyslete se nad tím, co děláte večer co večer, než usnete? Právě to totiž může mít opravdu velký vliv na to, v jakém rozpoložení se probudíte druhý den ráno. Budíte se v noci? Nemáte klidné spaní? Pak se ráno probudíte s chutí otočit se na druhý bok, zavrtat se do peřin a jít znovu spát. Pokud můžete, budík posunete a celý den, který jste třeba měli naplánovaný, se zhroutí jako domeček z karet. Budíte se bez energie a unavení poměrně často? Není to pro vás jednoduché vstát z postele? Pak je možná dobré něco změnit!

Klid v dnešní době?

Dnešní doba je ideální ke všemu, jenom ne ke klidu, míru a tichu. To prostě nejde. Nebo je to jen dobou a tím, že se neustále přizpůsobujeme? Máme spoustu aplikací, které hlídají snad všechno okolo vás, bojíme se, že nám něco uteče, neustále se za něčím ženeme. Těsně před spaním koukáte do mobilu a ihned poté, co se probudíte, už saháte po mobilu? Není to zrovna nejlepší. Co tedy dělat před spaním a připodobnit se tak k úspěšným lidem?

Před spaním si čtěte

Ne knihy v mobilu nebo čtečce, ale klasické, papírové knihy. Je jedno, zda budete číst krimi, horory, zamilované kousky nebo třeba se budete vzdělávat a přečtete inspirativní příběhy a podobně. Čtení vás formuje, dopřává odpočinek od modrého světa obrazovek, připraví vás na spánek.

Plánujte před spaním

Někdo zase rád zasedne k diáři a v klidu si naplánuje svůj další den. Je to příprava, kterou si projdete důležité úkoly, seřadíte si priority a už vás jen tak něco nepřekvapí. Jednotlivé položky ze seznamu si pak odškrtáváte a nic vás nepřekvapí. Usínáte s pocitem, že nemusíte na nic myslet a další den máte pod kontrolou.

Relaxace a meditace

Večer je potřeba se zklidnit, ne vždycky je dobré cvičit těsně před spaním. Stačí údajně meditovat patnáct minut denně. Odpočine si tělo, zklidní se mysl, uvolníte se, připravíte se na spánek a můžete si během něj vizualizovat svá přání a úspěchy.

Nepřehlédněte: Slova a věty – co do svého slovníku zařadit, aby vás lidé měli rádi?

Jděte se projít

Krátká procházka nebo lehký strečink vám může také pomoci. Ovšem pozor, ne žádná rychlá chůze, protože právě tím tělo nabudíte a ono pak neusne další dlouhé hodiny a hodiny. Lehká chůze, kde budete poslouchat audioknihu nebo pomalejší písničky. Nic rychlého, co by vás nutilo k rychlejší chůzi.

Omezte telefon a televizi

Dejte pryč z rukou počítač, tablet nebo mobil, vypněte televizi, když usínáte. Je prokázáno, že modré světlo, které se line z elektroniky, má vliv na spánek. Vypněte hodinu před spánkem všechny elektronické přístroje a uvidíte, že se vám bude mnohem lépe usínat.

Autor: Zuzana Žáková
ZAVŘÍT