Antistresové omalovánky pro dospělé: mimo stresu se zbavíte i sociální úzkosti

Používání omalovánek pro dospělé se stalo populární formou relaxace, meditace i úlevy od stresu. Jednotlivcům s úzkostí mohou být skutečně užitečné. Slouží k podpoře a rozvoji pozornosti v jejich každodenním životě.

Počáteční výzkum na toto téma naznačuje, že barvící vzory – jako jsou např. mandaly, mohou vést alespoň ke krátkodobému snížení úzkosti. Na trhu je na výběr nesčetně mnoho druhů – pomůžeme vám se zorientovat.

Kde je využít a jakým účelem?

  • Doma

– Jako nástroj k relaxaci nebo před spaním k navození klidného spánku

– Když se potřebujete uklidnit po nějaké stresující události

  • Při jízdě ve veřejné dopravě
  • Po jídle v práci
  • Ve škole o přestávce

– K odstranění sociální úzkosti

Co se týče výběru, volte podle těchto kritérií.

Vzory, které vás zaujmou

Je předem jasné, že ne každou takovou omalovánku si zamilujete. Každý má totiž rád něco jiného, a proto je důležité, brát zřetel i na to.

Mezitím, co se někomu líbí květiny a třeba nejrůznější geometrické tvary, jinému zase zvířata, konkrétně motýli.

Čím složitější vzor a jemné detaily, tím lepší forma meditace a větší uklidnění.

Kvalitní tisk, stránky a vazba

Pokud najdete knihu s pevnými deskami, jen tak se vám nezohýbá. Omalovánky ve formě časopisů jsou sice levnější, ale při představě, že je máte v tašce nebo kabelce, je jasné, co se s nimi může stát.

Kvalita stránek se řídí použitým papírem – vysoká gramáž zajistí fakt, že stránky nejsou tak tenké a neprosvítají, i když jsou natištěné oboustranně

Individuální rozhodnutí – další doplnění:

volné strany ke své vlastní kresbě či poznámkám, tematické kapitoly, šablony, motivační citáty, atd.

Antistresové omalovánky se staly hitem dnešní moderní doby i z toho důvodu, že přináší člověku mimo uvolnění, také naději a povzbuzení. A jak budete barvit už záleží na vás, nemusí to být jen pastelky!

Podporují také vaše kreativní schopnosti. Je skvělé, že jsou vhodným prostředkem k odpočinku i zábavě.

Zdroj: verywellmind.com

Autor: Renata Horáková
ZAVŘÍT