Poznejte způsoby, jak porazit zimní depresi

V zimě je magie ve vzduchu – ale ne pro každého. Pokud jste doma, nevrlí a unavení, je pravděpodobné, že trpíte takzvanou zimní depresí. Nízké teploty nás nutí být méně produktivní a energičtější. Ve výsledku se cítíme stresovaní a demotivovaní dělat cokoli. Existuje několik způsobů, jak příznaky zimní deprese zmírnit nebo se jí zbavit úplně.

Snižte modré světlo

Váš cirkadiánní rytmus (cyklus spánku / bdění) se kazí kvůli modrému světlu. Vaše uvolňování melatoninu se zpomaluje, když jste dlouhodobě vystaveni světlu. Pokud před spaním koukáte do telefonu, vzbouzíte se unavení a omámení. Modré světlo najdete v přístrojích, jako je váš telefon, počítač, televize, a dokonce i vaše neškodná e-čtečka. Ujistěte se, že jste svou technologii odložili alespoň hodinu před spánkem.

Vezměte si doma hezké oblečení

Nestarat se o sebe, když se necítíte dobře, je běžná chyba, kterou lidé dělají. Nejen, že se cítíte depresivně, ale také chaoticky. Vyberte si pěkné oblečení, které se vám opravdu líbí, procvičte si péči o pleť a upravte si vlasy. Na konci tohoto rituálu péče o sebe se budete cítit více energie a budete se cítit více motivovaní jít za svým dnem.

Tancujte jako blázen

Pokud nemůžete popsat své emoce slovy, udělejte to pohybem. Při cvičení můžete zabít dvě mouchy jednou ranou a zlepšit si tak náladu. Tanec uvolňuje endorfiny (šťastné hormony), které vám pomohou odvrátit depresi. Kromě toho může být tanec příjemným odpočinkem od nudných úkolů.

Vytvořte vizuální desku

Vizuální deska je v podstatě koláž skládající se z fotografií, textu nebo kreseb. Slouží jako každodenní motivace k uskutečnění vašich snů. Vizuální tabule vám pomůže pochopit, co od tohoto života chcete. Pouhé pomyšlení na vaši světlou budoucnost a úspěch vás může povzbudit. Vezměte staré výřezy časopisů nebo vytiskněte obrázky a vložte je na nástěnku, přidejte nabídky a možná nalepte některé své fotografie. Nyní jste připraveni dobýt svět.

Ukliďte svůj prostor

Představte si toto: cítíte se unavení a líní bez jakékoli motivace pracovat. A navíc, váš pokoj je neuklizený. Váš přeplněný prostor přispívá k celkovému pocitu únavy. To není dobré. Nastavte časovač na nejméně pět minut a rozhodněte se, kterou oblast potřebujete uklidit. Může to být stůl nebo dokonce vaše postel. Spolu s vaší negativitou začnete vyhazovat odpadky. Možná si dokonce pustíte nějakou hudbu, trochu si zatancujete a voila – vaše špatná nálada bude pryč!

Odpočiňte si od sociálních médií

Je neuvěřitelně frustrující dívat se na „dokonalý“ život každého online, zvláště když se cítíte na dně. Proč se mučit? Problém lze vyřešit lusknutím prstů: stačí smazat účty sociálních médií, díky nimž se budete cítíte hrozně. I věda to může podpořit: lidé vystavení sociálním médiím se cítí osamělejší a depresivnější.

Jděte ven

Je tak lákavé zůstat pod načechranou přikrývkou o něco déle, ale spadnete do pasti a nakonec se budete cítit ještě hůře. Jako alternativu k nikdy nekončícímu maratónu na Netflixu, zkuste nasát čerstvý vzduch. Bylo vědecky prokázáno, že snížené sluneční světlo produkuje vyšší hladiny melatoninu. Stručně řečeno, to je to, co způsobuje zimní depresi.

Zdroje: conehealth.com

Autor: Petra Hornová
ZAVŘÍT