Jak se nepřejídat, když pracujete z domova?

Ať už jste v karanténě nebo pracujete z domova kvůli vládnímu nařízení pandemie koronaviru, jste ohroženi mnoha zlozvyky. Jedním z nich je právě přejídání. Nedovolte, aby se vaše strava stala jednotvárná z časového hlediska. Připravili jsme pro vás čtyři klíčové oblasti, které vás budou motivovat k tomu, abyste zůstali u stejné konfekční velikosti.

Vytvořte si stravovací plán

Ten je základem pro vyvážené stravování. Pokud jste nikdy předtím nesnídali, určitě s tím začněte. Víte o tom, že to co sníte ráno, spálíte dvakrát rychleji, než třeba večer? I z toho důvodu je na místě se nasnídat, budete z toho čerpat energii celé dopoledne.

Z dlouhodobého horizontu je to také mnohem zdravější způsob. Udržíte si tak stabilní hladinu cukru v krvi, což je ideální pro správnou sekreci inzulínu. Oproti tomu lidé, kteří konzumují bohatší večeře oproti snídaním, mají po celý den větší hlad. Je to vědecky dokázáno!

Co se týče času, je vhodné poslední jídlo jíst cca tři, maximálně čtyři hodiny po obědě. Mezi večeří a spaním by měla uplynout doba alespoň 3 hodin. Tento fakt podpoří kvalitní spánek. A hlad mají lidé především po konzumaci sladkého, tak pozor na nejrůznější lákadla.

Nejezte při práci

Psaní, poslech konferenčního hovoru nebo odpovídání na e-maily patří sice mezi nudnou část pracovního dne, ale nesnažte se zabavit tím, že u toho budete něco přikusovat. Nejlepší je udělat si přestávku a soustředit se jen na jídlo.

Když totiž cokoliv konzumujete u nějaké činnosti, sníte toho mnohem více. Jste rozptýleni, probouzí se chutě, což má za následek přejídání. Když dáváte pozornost jen jídlu, bez práce, jste více všímaví. Vnímáte lépe podněty, které vám tělo vysílá a víte, kdy máte dost.

Omezte konzumaci zpracovaných potravin

Je to pokušení, nic nevařit a dát si pohodlně bagetu nebo hamburger. Nicméně berte v potaz, že tyto potraviny neobsahují žádné živiny ani vlákninu. Zpomalují metabolismus a ve výsledku zapříčiňují tloustnutí. Lidé, kteří se podvolili špatnému životnímu stylu, jsou schopni sníst více, než 500 kalorií denně!

Raději si ke svačině dopřejte jablko a hrst mandlí. Dejte přednost potravinám typu fazolí, čočky, ryb, extra panenského oleje, avokáda a ořechů. Omezte potravinové sacharidy, na stůl servírujte bílkoviny.

Najděte alternativní způsoby, jak se vyrovnat se stresem

Touha po jídle ke zklidnění je lidská přirozenost, což má ovšem za následek přírůstek hmotnosti, vyčerpání, poruchu spánku a dokonce oslabení imunity. Je tak nutné odlišit, když vás do kuchyně popohání hlad nebo jen emoce.

Ke správným návykům zařaďte do svého dne meditaci či jógu. Poslouchejte hudbu, čtěte, kreslete, tančete…vyplníte tím čas a nebudete tolik přemýšlet nad tím, že máte chuť na něco k snědku.

Zdroj: thehealthy.com

Autor: Renata Horáková
ZAVŘÍT