Změňte své návyky v práci – co je třeba udělat pro své zdraví?

Když se nad tím zamyslíte, v práci trávíte spoustu času každý den – minimálně třetinu života, někdo i více. Často v práci snídáte, obědváte a máte-li směny, které se střídají jako na běžícím páse, pak tam také večeříte. Mít tedy zdravý a vyvážený životní rytmus a styl je klíčové pro vás i vaše tělo a zdraví. Nemáte pravidelný rytmus, který by vám vyhovoval? Nejíte tak, jak máte, to, co je dobré pro vás a vaše tělo? „Týráte“ tělo nadměrnou dávkou stresu, přejídání, únavy, absencí pohybu a podobně? Pak vám asi nepoděkuje a bude zbytečně unavené, nemocné a bez energie.

Změny, které jsou vám ku prospěchu

Nemáte pravidelnou pracovní dobu, tedy mění se směny tak, že pracujete ráno, dopoledne, odpoledne, večer a někdy i v noci? Pro tělo to znamená spoustu změn, které pomáhá vybalancovat například správná životospráva. Pravidelná snídaně, svačina, oběd, svačina nebo večeře jsou milníky, okolo kterých se mohou točit vaše denní rituály. Můžete pár svých návyků změnit, udělat si v rámci možností svůj systém a režim. Jak na to? Jaké návyky změnit?

Dejte ruce pryč od smaženého

Ano, nejoblíbenějším jídlem může být smažený řízek, vůně fast foodu vás láká, cokoliv, co je smažené je pro vás zdrojem výborné chuti? Je to však také těžce stravitelné jídlo, které vašemu tělu neprospívá. Nadbytek kalorií, soli, tuku není pro tělo to pravé. Občas si samozřejmě můžete něco smaženého dát, ale nemělo by se to stát pravidlem. Volte lehké a zdravé obědy, které strávíte během chvíle a dodají vám velké množství energie.

Pitný režim jako základ

Dlouhé sezení neprospívá vašemu zdraví, ale také vlivem toho ubývá svalová hmota, která je pro tělo důležitá. Správný pitný režim je důležitou součástí celého procesu zdravého životního stylu. Díky konzumaci čisté vody, přírodních ovocných šťáv či bylinkových nebo zelených čajů se vyhnete bolestem hlavy, nebudete unavení, nebudete se cítit malátně. Energii nemusíte nutně hledat jen a pouze v kávě, zkuste to chvíli jinak.

Mějte okolo sebe lidi

Nemusíte jít do obchodu a nechat okolo sebe chodit lidi, máme na mysli budovat si vztahy. Dlouhodobé, které vás budou posouvat dál, podporovat vás, pomáhat vám růst. Jsou ty, které vám pomohou, když bude potřeba a radují se s vámi, když zažíváte úspěch. Vztahy, které jsou pracovní, kolegiální, přátelské, rodinné, partnerské, sousedské. Navazování společenských vztahů je velmi důležité, oceníte je ve chvíli, kdy potřebujete pomoci. Motivace a podpora je důležitá a přichází často od těch nejbližších.

Hýbejte se!

Nemluvíme nyní jen a pouze o odpolední procházce nebo třeba jít sportovat do fitness centra, ale hlavně o pohybu v práci. Spousta lidí sedí celou pracovní dobu nebo minimálně její podstatnou část. A to není zrovna nejlepší – nejen pro vaše tělo, ale také pro zdraví a psychiku. Minimálně jednou za hodinu se protáhněte. Nemusí to být nic složitého, stačí pět minut, kdy se projdete na toaletu, do kuchyňky, protáhnete se, uděláte pár dřepů. Je to jedno, důležité je, že se rozproudí krev v těle.

Autorský text | foto: freepik.com

Autor: Zuzana Žáková
ZAVŘÍT