Vypěstujte si jednoduché návyky a staňte se vyrovnaným člověkem

Nevyrovnanost je určitých situacích přirozený pocit, často pociťovaný v očekávání události, kterou lze považovat za stresující, nepříjemnou nebo děsivou. Může se jednat o starosti, napětí, zrychlené dýchání, lechtivé pocity v žaludku, bušící srdce, pocit horka a lepivosti nebo vše dohromady. Je to přirozený pocit v reakci na situaci, která obvykle pomine a vy si říkáte, kvůli čemu ta starost vlastně byla. U některých se však tento pocit nevyrovnanosti stává trvalým (chronickým) a ovlivňuje jeho schopnost fungovat ze dne na den.

Web indigo-herbs.com, na základě důvěryhodých referencí ( Chaitow, L. – Naturopatická fyzikální medicína, Galvin, K., a Bishop, M. – Případové studie komplementárních terapeutů: kolaborativní přístup, Pizzore, JE a Murray – Učebnice přírodní medicíny) přišel s návrhy, jak vyrovnanosti docílit.

Naturopatický přístup 

Pokud jde o naturopatický přístup k nevyrovnanosti, nebo o jakoukoli příležitost ke zlepšení zdraví člověka, existuje šest základních principů, které tvoří základ naturopatické praxe:

  • Léčit příčinu
  • Prevence
  • Umožnit lidem převzít odpovědnost za vlastní zdraví
  • Vnímat celé své JÁ (emocionálně, fyzicky a biochemicky)
  • Pracovat s vrozenou samoléčící silou těla
  • Bezpečná praxe

Pokud dojde k chronické úzkosti, měla by být vyhledána péče lékaře nebo vhodně kvalifikovaného praktika komplementárního lékařství!

Šest jednoduchých návrhů pro vyrovnanost

Abychom předešli tomu, že se nevyrovnanost nebo úzkost dostane do chronického stavu, existují některé snadno zavedené terapeutické intervence, které nám skutečně mohou pomoci zůstat v klidu, uvolnění a soustředění na přítomný okamžik, než abychom měli strach z toho, co se může stát v budoucnosti.

Zdravé návyky

U některých jedinců mohou určité situace zvyšovat pocity úzkosti. Pokud jste zjistili nebo máte podezření, že byste mohli být citliví na stimulanty, hlavními viníky bývají:

  • Rafinovaný cukr – nadměrný příjem cukru může vést k hypoglykémii (nízké hladině cukru v krvi). Po počátečním vrcholu po konzumaci cukru dochází k nadměrné kompenzaci při uvolňování inzulínu, aby se hladina vrátila do normálního rozmezí, což pak ponechává hladinu příliš nízkou. Úzkost je častým příznakem hypoglykémie.
  • Nikotin – kouření může vyvolat uvolňování stresového hormonu kortizolu, jehož vysoké hladiny jsou dobře známy u lidí s úzkostí. Může také snížit hladinu vitaminu C v mozku, což může mít za následek úzkostnou nebo depresivní náladu.
  • Kofein – u některých jedinců, kteří jsou náchylnější k úzkostným nebo depresivním stavům, může nadměrný příjem kofeinu tyto příznaky zhoršit.
  • Alkohol – známý tlumič mozku, nadměrný příjem může také vést k vyčerpání sloučenin a živin zlepšujících náladu.

Cvičení

Aerobní cvičení, jako je chůze, běh, jízda na kole nebo plavání, nám může poskytnout nespočet zdravotních výhod, ale konkrétně v souvislosti s úzkostí stimuluje uvolňování chemikálií nazývaných endorfiny, které zlepšují náladu. Cvičení, zejména v malebné oblasti, jako je les, nás nejen spojuje s přírodou (která má sama o sobě terapeutické účinky), ale může také pozitivně ovlivnit naši náladu.

Dýchání

Úzkost může mít za následek rychlejší dýchání typicky z horní části hrudníku a prostřednictvím řady výsledných biochemických procesů, různých fyzických a psychologických symptomů spojených s úzkostí.

Toto jednoduché dechové cvičení zahrnuje trénink těla k dýchání z bránice a podporuje relaxaci správnou funkcí plic. Položte jednu ruku na horní část hrudníku a druhou na pupík. Nadechněte se nosem a soustřeďte se na to, abyste drželi ruku na horní části hrudníku naprosto nehybnou a cítili, jak břicho tlačí na spodní část ruky, a tím ji oddalujete od těla. Poté pomalu vydechněte ústy se sevřenými rty (jako byste se pokoušeli sfouknout svíčku na krásném dortu) a vnímejte, jak se vaše spodní ruka vrací do své původní polohy, jak se vaše bránice uvolňuje. Výdech by měl být delší než nádech.

Uklidňující koupel

Velké horko nebo zima mohou být pro tělo stresovými faktory, které aktivují sympatický nervový systém; reakce našeho při boji. Koupel při asi 36-37 ° C, což je obecně naše tělesná teplota, pomáhá našemu parasympatickému nervovému systému zapojit se a uvést nás do klidového a trávicího režimu relaxace. Zkombinujte koupel s některými aromaterapeutickými oleji pro větší blaženost.

Uklidňující vůně

Aromaterapie funguje prostřednictvím absorpce olejů do krevního oběhu a prostřednictvím našeho čichu (nebo čichového smyslu), který působí na limbický systém v mozku, což může vést k požadovanému terapeutickému účinku. Mezi klasické oleje na podporu relaxace patří:

  • Bergamot (Citrus bergamia)
  • Levandule (Lavandula angustifolia)
  • Mandarinka (Citrus reticulata/nobilis)
  • Bazalka sladká (Ocimum basilicum)
  • Ylang Ylang (Cananga odorata) 

Kapku nebo dvě z těchto olejů lze vložit na papírový kapesník a podle potřeby vdechnout, když jste na cestách, nebo kapesník umístit na vnitřní stranu povlečení na polštář v noci. Doma můžete přidat pár kapek do koupele, olejového hořáku nebo difuzéru a vytvořit tak relaxační a klidné prostředí.

Užitečné bylinky

  • Kořen kozlíku lékařského (Valeriana officinalis) se tradičně používá k pomoci při úzkosti a podpoře odpočinku a relaxace. Kořen obsahuje sloučeniny vázající se na receptorová místa v mozku, která pak mohou projevovat anxiolytické (proti úzkosti) účinky. Ačkoli je zapotřebí dalšího výzkumu, uklidňující šálek valeriánského čaje může být prospěšným rituálem před spaním.
  • Ashwagandha (Withania somnifera) je známá jako adaptogen, což znamená, že pomáhá podporovat normální fungování těla v období stresu. Ashwagandha se tradičně používá ke snížení negativních fyziologických účinků úzkosti a k zachování energetických rezerv. Předpokládá se, že tyto akce jsou důsledkem steroidních sloučenin nazývaných withanolidy nalezených v kořenu.

Zdroj: indigo-herbs.co.uk

Autor: Petra Hornová
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu