Jak se vyrovnat s blížícím se podzimem a překonat chmury?

Mysl a tělo jsou úzce propojeny. Nemoc v těle ovlivňuje mysl, zatímco špatné duševní zdraví, činí člověka zranitelným vůči nemocem.

Stres a osamělost

Jedno či druhé nebo obojí, ať již chcete nebo ne – to všechno jsou synonyma dnešního světa poukazující na krátkodobé i dlouhodobé neblahé účinky na naše zdraví.

Účinnou strategií pro podporu vyvážené imunitní odpovědi je i péče o mysl prostřednictvím meditace a dalších praktik.

Spoustu lidí si tak klade otázku: „ Jak mohu lépe chránit zdraví? Je očkování, ten adekvátní postup? Máte obavy z vakcinace, zda si váš imunitní systém vytvořil silnou protilátkovou odpověď?

Strach z nemocí tak samozřejmě vyvolává i Covid-19

Nikdo přesně neví, jaká bude skutečnost na podzim, tudíž je lepší obrnit se hlavně psychicky. Na to se často zapomíná, přitom je každému jasné, že mysl je spojencem našeho zdraví.

Na zdraví je potřeba hledět z mnoha aspektů

Aby naše tělo dobře fungovalo, rozhodně není na místě zbytečné vyplavování kortizolu, takže se pokud možno – nestresujte.

Existuje široká škála výzkumů, která naznačuje, že mysl je predispozicí ke vzniku zánětu. Zatímco zánět je normální součástí imunitní reakce, jenž je nezbytná pro naši ochranu – způsobuje problémy, zvláště poté, když se vyskytuje v nevhodné době nebo dokonce v delším časovém horizontu.

Raději se neseznamujte, ale…

Duševní stavy – jako je stres, deprese nebo osamělost, mohou v těle vyvolat zánětlivou reakci a také snížit schopnost těla reagovat na vakcíny, bojovat s viry a odvracet chronická onemocnění.

Spojení mysli a těla lze využít také ku prospěchu, ale opačným způsobem. Nepropadat panice a sílu otočit jako pozitivní náboj k zotavení se a k předcházení nemocem.

Dopady stresu a osamělosti

Stres je něco, s čím se většina lidí v moderní společnosti, potýká pravidelně. Všichni se snažíme vyvážit konkurenční odpovědnost a mnozí z nás bojují s novými stresory souvisejícími s pandemií.

Stres není jen problémem naší psychické pohody, ale i v nemoci vede k horším zdravotním výsledkům. I v krátkodobém úseku dokáže vysoká úroveň stresu zvýšit náchylnost k chycení viru nebo způsobit vzplanutí chronických záležitostí.

Kumulace stresu přispívá k potenciálnímu riziku chronických stavů, jako jsou např. srdeční choroby, rakovina, astma, chronické bolesti a další.

I z toho důvodu je podpora a udržování pozitivních sociálních vazeb rozhodující, jelikož ovlivňuje schopnost člověka zůstat dlouhodobě duševně i fyzicky zdravější.

Zdroj: psychologytoday.com

Autor: Renata Horáková
if (show_sssp) { document.querySelector(".fb-comments").remove(); }
zavřít reklamu