Zapracujte na své psychické pohodě

Jaro je čas pro důkladný fyzický i psychický restart. Média jsou plná rad na užívání různých pročišťujících bylinek a lehkých jarních jídel, které vám pomohou zbavit se po zimě přebytečného tuku, ale co psychika? Pojďme se podívat na pár tipů, které vám zaručeně restartují i psychickou pohodu.

Relaxací proti depresi

Některé vědecké studie prokázaly, že ženy, které si dokážou najít čas na lenošení, mají až o 2/3 nižší pravděpodobnost, že podlehnou depresi. Riziko infarktu se prý snižuje dokonce až o 50 %. Nečekejte proto na léto a dopřejte si trochu dovolené už teď. Například prodloužený víkend s kamarádkou v některém z wellness center udělá s vaší psychikou divy.

Ve znamení Indie

Indická ájurvéda má pro očistu organismu hned několik typů speciálních masáží za použití rostlinných a bylinných olejů. Relaxační masáže můžete vyzkoušet i doma, zaměřte se hlavně na masáž hlavy a šíje ve spojení s jemným taháním za vlasy. Během dne si můžete dobít energii rychlou automasáží ušních boltců, ty jsou totiž v ájurvédě považovány za důležitý akupresurní bod. Stačí boltec uchopit ukazováčkem a prostředníčkem a jemně masírovat po dobu 10 až 30 sekund.

Vůně lesů

Procházky v lese jsou skvělá věc. Pomáhají snižovat krevní tlak, hladinu stresu a povzbuzují imunitu. V Japonsku je velmi populární terapie „Shinrin-yoku“, neboli „lesní koupel“. Nelekejte se, nejde o koupání jako takové, terapie spočívá v procházkách po lese a vdechování přirozených vůní přírody. Efekt terapie je srovnatelný s přírodní aromaterapií. Vyzkoušejte tento prospěšný japonský zvyk i v podmínkách našich lesů, přínos, hlavně pro vaši psychiku, bude stejný.

Na závěr vám ještě doporučíme poslech hudby. Už pouhé poslouchání hudby vede k duševní regeneraci, snižuje stres a pomáhá vylučovat hormon štěstí, oxytocin. Tak mějte zapnuté své oblíbené rádio – pokud možno i celý den!

Autor: Bára Králová
ZAVŘÍT