Brzké vstávání – co vám to přinese?

Snad každý se těší na víkend, protože to znamená, že není nutno vstávat brzy ráno. Vyspíte se dosyta, nemusíte vstávat za tmy a třeba si uděláte ráno hezčí, chvíli v posteli jen tak ležíte, lenošíte. Někdo vstává i během týdne poměrně brzo a možná úplně nemusí. Dokonce ti, kteří jsou páni svého času mají jako jeden z benefitů možnost vstát si tak, jak sami potřebují. Když to přeženeme, můžou spát do dvanácti a vstát rovnou na oběd. Možná se budete divit, ale úspěšní lidé často mohou cokoliv, tedy i spát déle. Ovšem na rozdíl od ostatních, oni vstávají brzo.

Ranní ptáče dál doskáče?

Vstávat třeba v pět ráno je pro někoho smrtelná kombinace. Jsou lidé, kteří bohužel jinou možnost nemají, začínají v práci už v šest ráno, někdo i dříve. Označujete ty, kteří vstávají dobrovolně brzo za blázny? Přece nemůžou chtít vstávat brzo, když mají možnost spát. Je za tím něco speciálního? Zkoušeli jste přemýšlet, že ranní vstávání má možná něco do sebe a může vám pomoci být o dost efektivnější. Stihnete více věcí. Možná v tom je klíč? Proč tedy začít každé ráno v nekřesťansky brzkou hodinu? Co všechno vám to může přinést?

Sílu a energii do celého dne

Pokud nutně nemusíte vstávat velmi brzo ráno, nic vás k tomu nepřiměje? Co takhle si po ránu zacvičit? Je to pro vás nepředstavitelné? Nemusíte nutně sportovat po ránu do roztrhání těla, ale jít si zaplavat, protáhnout se u domácí jógy nebo sérii cvičení, jít běhat či cokoliv, co vás bude bavit je to správné. Ranní cvičení prospívá vašemu srdci často víc, než cvičení večer. Nejste-li příznivci ranního fungování, pak bude pomalé protažení nebo třeba jóga ideální.

Čas na dobré jídlo

Když si přivstanete, budete mít čas se dobře a správně najíst. Udělat si dobrou snídani, která je potřeba pro celodenní přísun a výdej energie. Budete mít čas si přichystat třeba také dobrý oběd, svačinu. Snídaně pro celou rodinu je příjemným překvapením pro druhé a u ní můžete utužovat rodinné vazby a vztahy. Hned vám bude lépe, když si všichni společně sednete u jednoho stolu.

Delší den

Bezesporu, když vstanete dříve, budete mít delší den a podstatně víc toho stihnete. Zajít do obchodu, uvařit, připravit si věci k práci, podklady, projít se do práce, vyžehlit, dát prát pračku nebo si udělat ráno čas na sebe, v klidu si vypít kafe a relaxovat, což je také podstatné pro váš celý den a psychickou pohodu.

Čtěte také: Jste nevyspalí? Jak ten den přežít bez větší újmy?

Naplánujte si celý den

Po ránu budete mít klid, všichni ještě spí, město je tiché a klidné. Vy máte čas si dát hrnek čaje či ranní kávu a klidně si naplánovat celý den. Pochůzky, pracovní setkání, kdy vyzvednout děti, dopravit je na kroužky, co vařit, kdy nakoupit a co. Budete tak mít zorganizovaný celý den a bez nutnosti spěchu nebo rychlého domlouvání ve stresu. Zaměřte se na to, co je potřeba daný den udělat, kolik vám to asi reálně vezme času a podle toho doplánujte vše ostatní.

Pracujte ráno

Jste jedni z těch, kteří se protáhnou, dají si snídani a mohou hned pracovat? Je pravdou, že po ránu je mozek a hlava nejvíce odpočinutá, proto můžete začít řešit problémy a složitější úkoly. Ráno máte nejvíc sil, energii máte na vrcholu, proto pojďte pracovat na složitějších věcech a úkolech. Stihnete je rychleji, efektivně a během dne splníte další, jednodušší úkoly, kterými příjemně vyplníte den.

Autorský text | foto: freepik

Autor: Zuzana Žáková
ZAVŘÍT